First week in Pershore - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu First week in Pershore - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu

First week in Pershore

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Els

10 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Pershore

Hallo allemaal!

De kop is eraf, de eerste week zit er zo goed als op! Afgelopen zaterdag was het weer zover om naar Engeland te vliegen, dit keer voor 3 maanden. Om 13 uur aangekomen in Birmingham, waar wij op het vliegveld netjes opgehaald werden door de school. Dit keer konden we zonder problemen (vorige keer autopech) naar Pershore College rijden, waar ik nu 4 weken blijf. Na deze 4 weken zal ik vertrekken naar Surbiton, een buitenwijk van Londen voor stage in de dierenartsenpraktijk. Zondag hebben we lekker uitgeslapen en onze koffers uitgepakt. Hierna zijn we nog even in een cafeetje in het dorp wat gaan drinken en zo was onze dag wel weer gevuld.
Maandag moesten we dan toch beginnen op school. Hoewel we niet wisten waar we heen moesten en hoe laat we verwacht werden besloten we maar om kwart over 9 bij de receptie te staan, omdat de vorige klas deze informatie ook had gekregen. Uiteindelijk was dit ook de bedoeling en was het maar goed dat wij hier zelf achteraan waren gegaan. We kregen onze roosters en moeten elke dag van kwart over 9 tot half 5 naar school. Way much longer than at home. Wel even wennen al die lange dagen. Het is hier vooral de hele dag luisteren, meeschrijven en af en toe zelf een opdrachtje maken. Soms best saai dus. Ook is er veel herhaling met wat we al in Nederland hebben gehad. Dit jaar hebben we helaas geen praktijklessen met de dieren meer
Dinsdag was er goed nieuws uit Nederland: ik heb namelijk met Anglia (Engels examen vanuit Groot-Brittannië) examen gehaald! En woensdag kreeg ik te horen dat ik geslaagd ben voor mijn OSCE's (dit zijn vaardigheidexamens waarvoor je moet slagen om te kunnen afstuderen). 's Avonds zijn we nog even naar de bar gegaan voor een gezellig avondje.
Donderdagmiddag liep ik naar de supermarkt. Beneden de berg kwamen we er echter achter dat alles onder water gelopen is. Weilanden, wandelpaden en bruggen staan onder water. We mochten er nog net langs om naar de supermarkt te gaan, maar wel met het risico dat we het opspattende water van auto's over ons heen kregen. Gelukkig is dat niet gebeurd haha. Net nadat we terug waren en gingen koken, kwam er een Engelse jongen die ons vroeg of iedereen hier op de campus was, omdat de brug naar het dorp afgesloten is. Het water komt nu dus zelfs al op de weg. Ik was dus gelukkig net op tijd terug.
Het is niet dat het hier veel regent, het heeft dinsdagnacht veel geregend, maar het water van hogergelegen rivieren komt hier heen, waardoor het nu overstroomt. Hopen dus dat het snel weer wegtrekt.
Morgen heb ik nog een dagje school en zaterdag hebben we een dagje Worcester op de planning staan met afsluiting uit eten, mits het water weg gaat en we het dorp weer inkunnen.

Ik houd jullie op de hoogte!
Liefs,
Kim

• 11 Maart 2016 - 00:03

Marja:

Ha Kim, fijn dat je start zo goed was. Dat water maakt het natuurlijk wel een beetje avontuurlijk haha. Geweldig dat je geslaagd bent voor deze examens. Gefeliciteerd!

• 11 Maart 2016 - 07:40

Marjolijn:

Leuk om te lezen Kim!
    Alvast een fijn weekend gewenst, bye❤️

• 11 Maart 2016 - 08:15

Els/mama.:

Leuk verslag Kim. Had nou maar je opblaasboot meegenomen. Haha.
    We zijn trots op je. Nog veel plezier.
    Liefs papa/mama en Bjarne.

• 11 Maart 2016 - 09:35

Léon:

Hallo Kim,

Veel succes met je studeren weer in Engeland. Wat goed dat je geslaagd bent voor je Engelse examen en je vaardigheidsexamens. Kanjer! Leuk dat je ons op de hoogte houdt.