Pershore, Londen, eerste dagen stage - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu Pershore, Londen, eerste dagen stage - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Pershore, Londen, eerste dagen stage

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Els

05 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Pershore

Hallo allemaal,

Een vierde verslag vanuit Engeland alweer! Stiekem zijn de 4 weken in Pershore voorbij gevlogen. De laatste week hadden we vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag vrij ivm Pasen. Zoals ik in het vorige verslag heb geschreven zijn we vrijdag nog even gaan shoppen in Worcester en zaterdag naar Stratford-Upon-Avon. Zondag was het Pasen en hebben we een paasbrunch gemaakt! Ondanks dat ik dit jaar niet echt het idee had dat het Pasen was, was dit toch wel erg gezellig. ’s Middag hebben we met een klein groepje nog ouderwets paaseitjes verstopt en gezocht hahah. Hadden we toch nog iets te doen deze dagen. Helaas was het geen lekker weer tijdens Pasen hier, dus hebben we niet veel kunnen ondernemen deze dagen. Verder was het vooral voorbereiden van de toetsen die we zouden krijgen op woensdag, donderdag en vrijdag. Vrijdag nadat we allemaal onze laatste practical exams hebben gedaan zijn we met z’n allen nog wat gaan drinken in onze vaste koffietentje in Pershore. Nog even gezellig met bijna de hele klas doen voor allemaal naar onze stage gaan en elkaar voor een lange tijd niet meer zullen zien. Hierna was het tijd om de koffers in te pakken en te gaan slapen. Zaterdag stond om 10,45 uur mijn taxi voor de school te wachten die me naar het station van Pershore zou brengen. Vanaf daar nam ik de trein naar Londen Paddington. Gelukkig een rechtstreekse verbinding, want met de koffers die je bij je hebt is het geen pretje om een paar keer over te moeten stappen. Eenmaal aangekomen in Londen stonden papa en mama al op me te wachten! Gelukkig was er iemand die me hielp de koffers uit te trein te krijgen en op het perron kwam ik papa en mama al tegen. Hierna even de spullen in het hotel neergezet en daarna naar Buckingham Palace geweest, de Shepherd Market en nog even naar een speciaal architectisch metrostation. Daarna weer terug richting het hotel en daar in de buurt nog lekker Thais gegeten. Hierna lekker uitbuiken in het hotel en bedenken wat we de volgende dag gaan doen. Die dag zijn we naar Hyde park gegaan waar we alle highlights bekeken hebben. Net na het middageten hebben we de trein genomen naar Esher waar ik deze periode wil verblijven. Een aardige man waar ik bij in huis woon, die me gelijk ging rondleiden door het centrum en me ging laten zien hoe laat en waar ik op de bus kon stappen. Verder zijn we ’s avonds nog even gaan kijken waar de dierenartsenpraktijk precies zat, zodat ik er maandag zo heen kon lopen en wist hoe ik met de bus moest gaan. ’s Avonds ook daar lekker Indisch gegeten en daarna weer terug naar mijn kamer. Ik zou hier blijven en papa en mama zouden weer terug gaan naar Londen, wat natuurlijk best moeilijk is, omdat ik op dat moment het liefste mee terug zou gaan naar Nederland. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen en ben ik nog steeds in Engeland haha. Mijn eerste stagedag was erg wennen, er worden dingen heel anders gedaan dan als in Nederland, dus ik zie allemaal nieuwe methodes van hoe dingen hier gedaan worden. Verder is het ook wel even wennen om alles in het Engels te doen hier. In Pershore praatte we onderling nog wel Nederlands, maar nu moet alles in het Engels, zowel op stage als ‘thuis.’ Ook is alles natuurlijk nieuw in een andere praktijk, dus is het nog even je weg vinden. Ook vindt ik het hier niet erg druk, gisteren waren we nog wel bezig de hele dag, maar vandaag was erg rustig en wist ik ook niet zo goed wat ik nou steeds nog kon doen. Dit is in vergelijking met de praktijk in Nederland wel een groot verschil. Wel is iedereen gelukkig erg aardig en erg behulpzaam. Het is allemaal nog nieuw en anders, dus we shall see how this will develop.

Speak to you soon!

  • 05 April 2016 - 23:51

    Lijntje:

    Wat kun je toch leuk schrijven Kim! Echt fijn om allemaal te lezen. Ik vind je super stoer hoor!
    Echt knap hoe je het allemaal doet daar in Engeland.
    Fijn dat je je ouders gezien hebt afgelopen weekend.
    Succes met alles en heel veel plezier en een dikke knuffel van Lijntje
    En een pootje van Joy

  • 06 April 2016 - 00:42

    Marja:

    Ha Kim, afscheid nemen is inderdaad niet altijd makkelijk maar er staat een geweldige ervaring tegenover. Fijn dat de huisbaas en je collega's zo vriendelijk zijn, dat scheelt alweer! Enjoy,!

  • 06 April 2016 - 09:40

    Léon :

    Hallo Kim, Leuk weer om alles te lezen. Heel veel succes met alles!

  • 07 April 2016 - 10:16

    Els:

    Lieve Kim.
    Leuk verslag weer en het was fijn om elkaar weer te zien. Gezellig door Londen struinen en zien waar je nu woont en je stage is.
    Succes de komende tijd. Je laatste loodjes voor je examen. Komt goed en niet vergeten ook te genieten.
    We love you.
    Kus Papa, mama en Bjarne. Xxx

  • 07 April 2016 - 13:09

    Aad:

    Succes en plezier in Esher, Kim. Leuk dat je ons op de hoogte blijft houden. Lieve groetjes van Oscar en Aad

  • 07 April 2016 - 14:24

    Paul:

    Dag Kim, leuk om je belevenissen op de ze manier te delen, veel plezier en tot ziens

  • 09 April 2016 - 22:57

    Dicky:

    9-04 Nu even een reactie naar jou. Wat leuk dat je op deze plek mag zijn. Overal werken mensen anders, dat blijkt wel. Achteraf heb je soms daar ook nog profijt van. Het wennen is natuurlijk ook een kwestie van tijd. Ik ben erg trots op jou en weet zeker dat het jou gaat lukken sterkte, ook ik vind dat je precies kunt omschrijven, hoe of het gaat, blijf je volgen, lieve groet Dicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 67801

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 21 Mei 2015

Pershore / Surbiton 2016

31 Januari 2015 - 14 Maart 2015

Pershore 2015

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Thailand 2014

28 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Hongkong

24 Oktober 2012 - 09 November 2012

Costa Rica/Panama

27 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Lissabon/Algarve/Alentejo.

31 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Maleisie

13 Augustus 2010 - 02 September 2010

Thailand 2010

27 December 2009 - 01 Januari 2010

Riga

20 Augustus 2009 - 03 September 2009

Bulgarije

26 April 2008 - 17 Mei 2008

Thailand

Landen bezocht: