Bijna weer thuis! - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu Bijna weer thuis! - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Bijna weer thuis!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Els

15 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Lieve allemaal,
Hier het laatste verslag van mijn drie maanden in Engeland. Zaterdag is het tijd om weer terug naar Brussel te vliegen! Stiekem zijn de laatste weken snel gegaan maar ben ik toch blij dat het er bijna weer op zit en ik weer naar huis mag.

Afgelopen weekend was het heerlijk zomerweer! Zaterdag ben ik dan ook even snel in Kingston naar de Primark geweest om een korte broek en zomerschoenen te scoren en daarna snel de trein in naar Londen. Een vriendin van mij kwam namelijk voor een dagje naar Londen, dus we zouden haar op het station ontmoeten. We dachten heerlijk in Hyde Park wat te kunnen eten, maar na het zien van de prijzen hebben we dit plan maar laten varen. Rond de 10 pond voor een broodje vonden we wel erg duur. Uiteindelijk zijn we beland bij een patisserie met heerlijke broodjes en ruim de helft goedkoper! Die dag hebben we een heel stuk door Londen gelopen en uiteindelijk ben ik met blaren op mijn voeten maar weer terug naar huis gegaan haha. Zondag was hier 31 graden, nog warmer dan zaterdag, dus die dag heb ik niet zoveel uitgevoerd behalve wat boodschappen doen en uitzoeken wat ik precies nog moest doen op stage voor ik wegging.
Gisteren was het ook lekker weer, alleen een stuk kouder en ben ik weer naar Londen geweest, want ik kon natuurlijk niet in Londen zijn geweest zonder de Tower Bridge en de Tower of Londen gezien te hebben, dus dat heb ik gisteren nog gedaan. Daarna nog een ritje met een dubbeldekker bus gemaakt wat als aanrader in mijn Londen boek stond en toen nog even naar Picadilly en Oxford Street geweest. Al met al weer een hele dag in Londen vertoefd. Vandaag weer rustiger aangedaan, lekker uitgeslapen, boodschapjes gedaan, wasje gedaan, etc.

Morgen begint dus mijn laatste week in de dierenartsenpraktijk. Ontzettend veel heb ik hier kunnen leren en toch ook wel andere manieren ontdekt dan in Nederland. En wie weet ga ik het hier toch nog wel missen. Zeker Esher is een heerlijke suburban van Londen. Je bent er binnen een uurtje en ook andere leuke plaatsen zijn op kleine afstand te doen, zoals Bushy Park en Hampton Court Palace. Misschien is het ook wel een beetje het luxe dat het hier uitstraalt met alle dure auto’s, luxe huizen en veel mensen in uniform/pak die snel op weg naar het werk nog even een kop koffie moeten scoren. Misschien zal ik stiekem ook wel een beetje de luxe van dit huis gaan missen (sorry papa&mama haha). Maar er zijn zeker ook dingen die ik niet zal gaan missen, zoals de belachelijk dure prijzen in de supermarkt, de bussen die 9 van de 10 keer te laat zijn en de ‘ochtendspits’ in het dorp.
Al met al heb ik zeker geen spijt gehad dat ik in Engeland gebleven ben voor mijn stage of überhaupt ervoor heb gekozen om mijn stages in het buitenland te doen. Ook heb ik zeker geen spijt van de omgeving waarvoor ik gekozen heb, waardoor ik elk weekend wel heb kunnen doen hier in de omgeving.
Nu nog 5 dagen stage en dan zaterdag om half 7 weg op weg naar het vliegveld op naar huis!

See you soon!

• 15 Mei 2016 - 23:57

Els:

Lieve Kim.
    Leuk verhaal weer en mooie foto's.
    Wij kijken uit naar je thuiskomst.
    Misschien dan wel niet zo'n luxe huis hier maar wel de luxe van een lieve papa en mama en die zijn tenslotte onvervangbaar hahaha.
    Love you.
    We zijn trots op je hoe je je de laatste 3 maanden staande hebt gehouden.
    Tot zaterdag.
    Dikke kus.
    Papa en mama
    Xxx

• 16 Mei 2016 - 01:29

Marja:

Het lijkt voorbij gevlogen, de tijd tussen dat ik je eerste en nu het laatste verslag lees. Net wat je zegt; een mooie ervaring die je niet had willen missen, maar die die twee kanten heeft. Helemaal herkenbaar. Voor mij nog even geen see you soon in real live but maybe by Ipad. Enjoy your last week and safe trip home! X Marja

• 16 Mei 2016 - 03:35

Marjolijn:

Super trots op jou Kim!
    Fijn dat je zaterdag weer naar huis komt!
    Succes het laatste weekje en liefs van Lijn bye bye

• 16 Mei 2016 - 09:42

Rob:

Je hebt een hoop meegemaakt en je bent een mooie ervaring rijker.
    Goede reis terug naar Holland.

• 17 Mei 2016 - 09:09

Léon Sosef:

Hallo Kim,

Ben je al weer 3 maanden weg? Dat is snel gegaan. Ik wens jou nog een fijne laatste week. Je hebt heel veel ervaring opgedaan denk ik. Groetjes van Léon.

• 22 Augustus 2016 - 09:05

Wil:

Beste Fred, jaja... en ons maar wijsmaken dat jij in Cambodja zit. Volgens ons zit je gewoon aan de Costa de Fijnaart en heb je geen zin om dit blog bij te werken! Fijne vakantie he!