Ocean Park - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu Ocean Park - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Ocean Park

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

05 Juli 2013 | Hong Kong, Hongkong

Donderdag, 5 juli. 35 graden, weinig bewolking, veel zon.

Ocean Park.
Vandaag zijn we de gehele dag in het Ocean Park geweest. Een pretpark met een dolfijnen en zeeleeuwen show,een groot aquarium en allerlei waterattracties en achtbanen. Het was er heel druk en de wachttijden waren soms erg lang. In de felle zon niet altijd een pretje maar gelukkig lag het park mooi gelegen,wat hoger in de bergen, tussen veel bomen en dat gaf wat afkoeling en schaduw. Tijdens het wachten nog een mooie leguaan in de bomen gezien. Bovendien zijn de wachtrijen uitgerust met parasols waaronder je in de schaduw kon staan. Hierdoor leek een rij soms erg lang maar dat kwam ook doordat de chinezen lopen van parasol naar parasol en er daardoor soms hele gaten in de rij ontstonden.
Het park zelf is gebouwd tegen beide zijden van een berg. Om deze berg over te komen moest je met een kabelbaan over de berg heen en daardoor ook voor een gedeelte over de zee heen. Dit gaf een schitterend uitzicht over de eilanden van Hongkong.
Een ander hoogtepunt van dit park is de panda. In dit park zijn 4 panda's te bewonderen. Ze zijn niet altijd goed te zien want het zijn luie beesten en liggen graag te slapen en zijn verstopt achter de vele rotsen en bomen in hun kooi. Hun verblijf was gelukkig mooi en ruim opgezet. We hadden geluk. Een panda was actief. Liep gezellig rond te scharrelen en at van zijn bamboe. En wat zijn ze schattig! Ook waren er 2 kleinere Red Panda's te bewonderen. Allemaal even knuffelig. Je zou ze zo mee naar huis nemen. De panda, een ernstig bedreigde diersoort, worden hier speciaal gevangen gehouden om voor nageslacht te zorgen. Een moeilijke klus want panda's leven graag alleen en een pandabeertje wordt maar zelden geboren. Bovendien is het heel moeilijk om een panda in gevangenschap in leven te houden en er zijn dan ook maar over de hele wereld een paar plekken waar je deze dieren kan bewonderen.
Ooit waren er 2 panda's tijdelijk uitgeleend aan Nederland. Dat was in 1979 aan het Safaripark Beekse Bergen. Met het doel om voor nageslacht te zorgen maar dat is helaas nooit gelukt. Alhoewel wij in Nederland een koud klimaat hebben waar de Panda graag van houdt ( in China leeft hij in de hogere koele delen van het land ) waren de Nederlandse omstandigheden toch niet optimaal voor dit dier. Ik weet als kind nog goed dat ze naar Nederland kwamen. Een hot item en zelf ben ik er dan ook samen met mijn ouders naar gaan kijken. Toen vond ik het al heel bijzonder om ze te zien. Kim,Fred en Bjarne hadden ze nog nooit gezien.
Kortom weer een geslaagde dag.
Te moe om 's avonds nog over een markt te struinen en om een restaurant te zoeken, snel wat gegeten bij de Mac en door naar ons hotel.
Liefs Els.

• 05 Juli 2013 - 07:45

Rachel:

Wat leuk om over jullie belevenissen te lezen!! Veel plezier daar, maar dat lukt vast en zeker!

• 05 Juli 2013 - 10:27

Léon:

Wat een mooie en leuk foto's ook telkens weer.
    Leuk hoor de Panda's.

• 05 Juli 2013 - 11:05

Erwin:

hoi allemaal daar in het mooie land. zo te lezen moeten we je ook maar in huren bij ons in de cypres ploeg als we naar praag gaan!!

• 05 Juli 2013 - 17:40

Marja:

Geweldig om te lezen en om mee te maken.
    Groetjes vanuit een mooi Zutphen/Deventer met heerlijk weer.

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008