New Territories - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu New Territories - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu

New Territories

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Juli 2013 | Hong Kong, Hongkong

Maandag 15 juli. Hele dag regen. 25 graden.

Vandaag wilden we naar de Nan Lian Gardens en het Chi Lin klooster.
Toen we er echter vlakbij in de buurt kwamen begon het te regenen en dit ging niet meer over. Geen fijn weer dus om te wandelen. We zijn toen maar een winkelcentrum in gevlucht. Die vind je zo wat op elke hoek van de straat en zodoende was er tijd om uitgebreid bij de Starbucks lekkere koffie met cake te nemen. De temperatuur was inmiddels gedaald tot een aangename 25 graden.
Pas tegen de avond werd het droog en toen hebben we de bus gepakt naar Kowloon. Hier hebben we bij ons favoriete Indisch restaurant gegeten en nog even over de avondmarkt gewandeld.
Ondanks de regen ging de dag nog snel voorbij. Je hebt hier altijd wel wat te kijken en het is pas onze eerste regendag dus we klagen niet.

Dinsdag, 16 juli. Veel regen, 27 graden.

Gewapend met paraplu zijn we vandaag opnieuw naar het Chi Lin Klooster en de Nan Lian Gardens geweest.
Het Chi Lin klooster is een groot houten tempelcomplex uit de Tang Dynastie (618-907). Het is opgebouwd uit 3 gedeeltes en door tuinen en poorten kom je in een ander gedeelte. In ieder gedeelte staan weer grote Boeddha beelden. Deze mocht je niet fotograferen maar stiekem heb ik dat toch gedaan. Na de derde foto werd ik helaas betrapt. Boeddha was watching me hahaha.
Aan het Chi Lin klooster liggen de Lan Nian Gardens die eveneens zijn aangelegd volgens de structuur van de Tang Dynastie. Zo is ieder steentje,plantje,boom,vijver ed. op de juiste manier geplaatst. Wij kunnen dat toch niet beoordelen. Wel is het een mooie tuin met bruggetjes, pagode en vijvers. Gelukkig konden we af en toe onder een tempeltje even schuilen.

Hierna de ergste regen weer even afgewacht bij de Starbucks en toen werd het warempel droog en konden we door.
Niet ver van deze plek staat de Wong Sha Tin tempel. Veel chinezen komen naar deze plek omdat dit de tempel is die je het meeste geluk brengt. Je ziet er dan ook vele chinezen die uit een houten koker gevuld met vele stokjes net zo lang schudden tot er 1 stokje uitvalt. Het nummer wat er opstaat brengt je dan geluk. Veel chinezen gebruiken dit nummer om te wedden bij de paardenraces.
Ach ja, was het maar zo simpel.
Het was in ieder geval een kleurrijke tempel en er heerste een vrolijke bedrijvigheid.

's Avonds fried Chicken gegeten en in de nachtclub van de bar een cocktail gedronken. We vielen met ons neus in de boter. Het was happy hour.
Zo werd een regenachtige dag toch nog gezellig!

Woensdag, 17 juli. 29 graden. Bewolkt, eind van de middag regen.

De ochtend zag er goed uit. Het was weliswaar bewolkt maar droog en warm. Dus zijn we met de bus naar Sai Kung geweest. Dit ligt aan de kust en vanaf deze plaats kan je mooie boottochten en wandelingen langs de eilanden maken.
Bovendien is Sai Kung een vissersplaats en verkopen de vissers vanaf hun boot de vis aan de mensen die hogerop aan de kade staan. Deze vis neem je mee naar een restaurant en wordt daar ter plekke bereidt. Wij houden niet van vis, maar het was leuk om te zien hoe mensen vanaf de kade vis kochten. De visser vervolgens deze vis aanreikte in zijn schepnet en de klant het geld in het schepnet gooide.
Al wandelend langs de kade werden we al aangesproken voor een boottochtje. En terwijl we stonden te dubben, vanwege het weer en de prijs ( was best duur) kwam er een vrouwtje op ons afgelopen die met veel gebaren en een hoop chinees aan ons duidelijk maakte dat zij wel met ons wilde varen voor de helft van de prijs. Ze had een eigen boot. En terwijl wij stonden te wachten aan de kade,speculerend met wat voor een bootje ze aan zou komen ( ze bleef wel een kwartier weg) kwam ze aan met een traditionele houten vissersjonk waar Sai Kung bekend om staat.
Ondanks dat de zee niet zo mooi over het water scheen was het toch een leuke boottocht langs verschillende eilanden met mooie stranden. En onze priveboot gaf er een extra dimensie aan.
Net op tijd stonden we weer aan de kade. Het begon te waaien en te betrekken en al snel begon het te regenen. Wandelen langs de eilanden hebben we dan ook maar laten schieten. Snel met de bus weer terug.

Liefs Els,Fred, Bjarne en Kim.

• 17 Juli 2013 - 16:33

Léon Sosef:

Nou, nou een wat avonturen weer allemaal. Hier is het trouwens lekker droog en 27 graden. Geen spatje regen. :-) Eindelijk zomer.

Geniet nog verder.

• 17 Juli 2013 - 16:55

Rob:

Ja ja stiekem Boeddha fotograveren dat breng elende zoals regen en zo maar ook weer goede dingen zoals een heel mooi bootje en lekkere cocktails maar geniet vooral nog FF door!

• 17 Juli 2013 - 16:58

Rob:

Het is natuurlijk fotograferen !!!!!

• 17 Juli 2013 - 17:26

Aad:

Mooi hoor, houten tempelcomplex met tuinen en poorten. De Japanners kunnen ook van die mooie, strakke tuinen aanleggen. Geniet ze nog. En een regenbuitje is af en toe best lekker. Dan is de overgang naar Nederland niet zo groot!

• 18 Juli 2013 - 07:59

Carla:

Hallo Els, Fred, Kim en Bjarne, wat hebben jullie al ontzettend veel gezien (en gedaan) het klinkt allemaal mooi en leuk en warm! Hier ook zomers nu. Alweer jullie laatste week geniet ervan en tot snel!
    Ciao, Carla

• 18 Juli 2013 - 14:01

W.jutte:

Hier nog even een berichtje op de valreep,het zit er weer op maar jullie hebben wel genoten.
    Fijn om te lezen,goede thuisvlucht,hier nog alles het zelfde.
    Lieve gr van tante Wil