Sintra - Reisverslag uit Colares, Portugal van Els Sosef - WaarBenJij.nu Sintra - Reisverslag uit Colares, Portugal van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Sintra

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Juli 2012 | Portugal, Colares

Sintra.

Het plaatsje Sintra ligt ook aan de westkust bij Lissabon.  Het is een mooi plaatsje met vele paleizen,hoog in de bergen.  Het staat in zijn geheel op de werelderfgoedlijst van Unesco. Van oudsher vestigden zich hier de koningen van Portugal die in het wat koelere gedeelte hun zomerpaleis lieten bouwen.

We hebben niet alle paleizen bezocht. Dat zou te duur worden en ook de kids zouden dan gek worden van zoveel cultuur hahaha.
Ik had degene uitgekozen die voor iedereen het leukst leek.  Een extravagant  paleis, type "Zweinstein" van Harry Potter.  Mysterieus ook en met name de tuin moest apart zijn. En dat klopte ook wel.  De tuin had allerlei onderaardse tunnelgrotten met ondergrondse meertjes. Soms was het pikkedonker en bracht de mobiele telefoon van Kim met een klein lampje uitkomst.  Bovengronds was het een weelderige tuin met allerlei verborgen nauwe paden die je steeds een stuk hoger brachten. Onderweg kwam je dan mooi bewerkte bankjes tegen,mozaïek fonteintjes en torens om in te klimmen.

Het paleis zelf is nog geeneens zo oud. Uit 1920 en is gebouwd in opdracht van een miljardair die het voor zijn eigen plezier liet bouwen. Binnenin viel het tegen. Men heeft er een tentoonstelling in gemaakt en veel kamers laten ombouwen.

's middags weer lekker aan de zee en bij het zwembad gezeten.

Morgen trekken we weer verder en gaan we het binnenland in. Richting Evora.

Liefs van ons allen.

• 02 Juli 2012 - 06:09

Marja:

Ik herken alles wat je verteld. Toen wij in Sintra waren was het er echter erg fris. De kust is zeker ruig en daardoor ook erg mistig. Ik kreeg het gevoel dat ik aan de Engelse kust zat.FIjn voor jullie dat het nu lekker weer is.

• 02 Juli 2012 - 07:28

Aad:

Mooi uitzicht, he, Cabo da Roca. Ik zou zo weer terug willen. Als het te winderig werd, reden wij "om de hoek" naar Estoril, dan zit je niet aan de Atlantische Oceaan maar rustig en windstil aan de Taag. Hebben jullie de Portugese wijn al geprobeerd? Heerlijk! Ik ben benieuwd hoe het in Evora is. Dat stuk kennen we niet. Veel reisplezier.
    Groetjes en alle goeds van Oscar en Aad

• 02 Juli 2012 - 08:19

Léon:

Ik ga mij foto's van jaaaaaren terug eens bekijken. Ik ben toen ook in Sintra geweest en kan me dat paleis niet herinneren. Wel spannend zo in het pikkedonker.

Veel plezier verder.

• 03 Juli 2012 - 13:10

Danielle Van Tilborg:

Hallo Els en familie,
    Gisteren had ik een berichtje geschreven voor je vanaf Engels, maar dat is niet verstuurd volgens mij !? Nu even proberen vanaf de Coolsingel ! Leuk hoor om jullie verhalen te lezen op deze manier. Blijf maar lekker genieten daar ! Hier op het werk is het niet echt druk , morgen ga ik met Marjorie een dagje naar Antwerpen ( naar de uitverkoop ! ) haha !
    Hele fijne vakantie verder nog en groetjes