Alvorens dag 5 en 6 - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Els Sosef - WaarBenJij.nu Alvorens dag 5 en 6 - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Alvorens dag 5 en 6

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

14 Juli 2012 | Portugal, Alvor

Alvor dag 5 en 6

Gisteren was Kim alweer opgeknapt en had ze nergens meer last van. Gelukkig maar.  We wijten het maar aan de hitte. De afgelopen dagen was het maar liefst 36 graden en hoewel we erg naar de zon uitkeken, is dit voor ons allemaal een beetje teveel van het goede. Op het strand is het inmiddels niet meer uit te houden. Nergens schaduw en als het er is dan zit je met een kluitje op elkaar.
Daarom zijn we gisteren verkoeling gaan zoeken in het aquapark.  Dit tot grote vreugde van Bjarne want het stond bovenaan zijn to do lijstje.  Met zijn allen dus glijden van superhoge glijbanen, stuiteren in een band door de wildwaterbaan ( en mama uitlachen die er niet meer uit kwam) en deinen op de golven in het golfslagbad.  Fred  en Bjarne hebben zich nog zelfs laten storten van een hele steile glijbaan met een surfplankje en scheerde zo over het water. Het leverde Fred zelfs applaus op.
Hierna zijn we in de avond naar Albufeira gegaan.  Lekker slenteren door de straatjes  en wat gegeten.  (en  dit is speciaal voor Esther: we hebben het pleintje gevonden. Shalom zat vol en het strand gezien, maar geen grote schelpen gevonden)
Al met al weer een geslaagde dag.

Vandaag hebben we wat verkoeling gezocht in de bergen. We zijn naar Monchique gereden met de hoge berg Foia. Vanaf hier had je een mooi uitzicht over de Algarve. En wat zo heerlijk was, het was er maar slechts 25 graden met een heerlijke wind. Niet echt spectaculaire foto's kunnen maken want het was er heiig.

In de middag weer even bij ons zwembad gelegen en zometeen gaan we weer heerlijk eten in ons gezellig dorpje.
Onze laatste avond alweer hier.
Morgen rijden we terug naar Lissabon. Daar verblijven we onze allerlaatste nacht om dan helaas weer huiswaarts te keren.

Het was weer leuk om al jullie reacties te lezen. Kom gerust langs als jullie nieuwsgierig zijn naar nog meer foto's.

Tot gauw.
Liefs Els/Fred/Kim en Bjarne.

Link voor foto's

• 14 Juli 2012 - 22:30

Aad:

Tot gauw, Els. Hoewel . . . wij gaan naar de States!
    Veel plezier nog.
    Ate a vista! Ate mais ver!
    Aad

• 15 Juli 2012 - 06:49

Peet:

Lieve allemaal, Ik heb er ook weer van genoten om jullie belevenissen mee te mogen maken van achter mijn laptop. Heerlijk.

Voor zo direct een goed terugvlucht. Take care.

Hasta la pasta, Petra

• 15 Juli 2012 - 07:57

Lijn:

Leuk lieve slurfjes, ik wil ook naar een aquapark!!!! Liefs van Lijn vanaf de VVV, over 3 minuten gaan we los, doeiiiiiii

• 15 Juli 2012 - 08:54

Danielle Van Tilborg:

Alvast een hele goeie terugreis en fijn dat Kim weer is opgeknapt ,
    Groetjes en tot snel

• 15 Juli 2012 - 09:43

Rachel:

Was heel leuk jullie verhalen weer te lezen. Met de temperaturen alvast een goed voorgevoel hoe het op onze vakantie (Turkije) zal gaan worden. Fijn dat Kim snel weer opgeknapt was! Nog een dagje Lissabon nu en dan terug naar een vooralsnog regenachtig kikkerlandje. Dus geniet nog even! X

• 15 Juli 2012 - 10:15

Marian V:

Hoi Els,

Goed te horen dat Kim weer helemaal de oude is.
    Ik heb met heel veel plezier je berichtjes gelezen, zou zo op het vliegtuig willen stappen om ook naar Portugal te gaan :-)
    En voor allemaal een goede reis terug.

Groetjes Marian V

• 16 Juli 2012 - 07:12

Léon:

Het was leuk om jullie verhalen weer te lezen en fijn dat het met Kim weer goed gaat. Totziens in Nederland. Haall de truien en de paraplu maar weer tevoorschijn!

• 16 Juli 2012 - 11:58

Heleen:

Als het goed is zijn jullie nu weer thuis. Ik heb jullie reisverslag met veel plezier gelezen en zou daar best een kijkje willen gaan nemen. Jullie zullen wel aan de temperatuur hier moeten wennen maar te heet was dus ook niet fijn, dus---
    Groetjes,
    Heleen

• 17 Juli 2012 - 09:39

Anita:

Hopelijk zijn jullie goed aangekomen en heel erg bedankt dat ik mee mocht genieten van jullie vakantie!

Geniet lekker na van jullie vakantie, en als het goed is zullen jullie nu wel afkoelen in Nederland.
    Fijn dat Kim weer is opgeknapt, ze heeft de groetjes van Annabel.

Groetjes van ons allemaal en wie weet wordt het voor ons ook nog eens een keer Portugal, dan is het dankzij jullie!