mekong - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu mekong - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu

mekong

Door: els,kim en bjarne

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Mei 2008 | Thailand, Nong Khai

Hallo allemaal.

De rivier de Mekong is gehaald. Gisteren bij Chiang Khan geslapen en gevaren op de Mekong. Dat moest een spectaculaire zonsondergang geven maar een tropische regenbui gooide roet in het eten. Zaten we daar in zo'n halfopen bootje met alleen maar donkere wolken. Maar ja, de regen was niet koud en je kan niet alles hebben. Ook het plaatsje Chiang Khan viel tegen. Vandaag dus maar verder gereden oostwaarts langs de Mekong naar Nong Khai waar we nu dus zitten. De weg hiernaar toe was heel mooi. Langs plattelandsdorpjes waar de tijd lijkt stil te staan. Heel rustgevend allemaal.Langs kokosbomen/palmen/bananenbomen en andere vreemde vruchten bomen. Mensen die relaxen bij hun hutje/slapend in een hangmat of zittend aan de kant en soms werkend op het land.(rijstveld en katoenplantages) Werken ze hier uberhaupbt wel??? Was het leven maar zo in Nederland. Het zal straks wel weer wennen zijn om terug te moeten naar het hechtische leven in Nederland.
Onderweg hebben we nog een grot in de bergen bezocht met een paar boeddhabeelden erin. Het reizen hier in het oosten is niet altijd gemakkelijk. Veel staat in het thais en dat kunnen we toch echt niet lezen. Mensen spreken gebrekkig engels en veel is dan ook handen en voeten werk.
Regelmatig rijden we dan ook nog wel eens verkeerd maar dat zorgt er ook wel voor dat je soms in hele kleine charmante dorpjes terecht komt.
Nong Khai is een levendige stad met een oversteek naar Laos en dat is te merken. Veel producten zijn afkomstig uit Laos en helemaal spotgoedkoop.
Hier blijven we 2 dagen om ook een Nat.Park te gaan bekijken en om nog een poging te wagen om op de Mekong rivier te varen.
Willen jullie weten waar we zitten dan moeten jullie de landkaart aanklikken en dan verschijnt het logo "waar ben jij.nu"
Groetjes Els en Fred.

Hier komen Bjarne en Kim nog even:
Bjarne.
De luxe kamer was erg leuk alleen er was maar 1
twee persoons bed. Ik en kim kregen er een extra
bed bij. De laatste nacht sliepen we in een bungalow. Dat was erg leuk alleen er waren veel
insekten. Bij het eten op de camping van de bungalow hebben we alleen in het begin veel last gehad. Ik en kim hebben gegrilde kip gegeten
en mama heeft kip met knoflook en rijst gegeten
en papa heeft kip met groene curry en rijst. Moeten jullie ook eens proberen. Ik papa en kim
zijn ook nog gaan zwemmen bij de bungalow. Het was al bewolkt en toen we net aan het zwemmen waren
ging het heel hard regenen en onweren. Ik en papa hebben er nog naar gekeken.groetjes:Bjarne

kim.
hallo allemaal.
we zaten in een mooi hotel.ik heb toen een extra bed gekregen.vandaag zijn we nog over de markt gelopen en heb ik nog een poppetje met thaise letters gekocht en ik heb me naam in het thais laten maken en ik heb nog een kleed.nu zitten we in panatawee hotel in een huisje. toen we aan het zwemmen waren ging het regenen en onweren. we zijn toen snel naar het huisje gegaan en papa en bjarne hebben nog naar het onweer gekeken.nu gaan we lekker eten.
groetjes kim

marja gefeliciteerd met je verjaardag en leon nog gefeliciteerd groetjes van ons alle vier.

• 04 Mei 2008 - 12:47

Marion Tiemessen:

Hoi Fred, Els, Kim en Bjarne,

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. Wij zijn zelf net terug van een weekje Groenlo. Vandaar dat we nog niet gereageerd hebben. Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin. Wat maken jullie een hoop mee. En kim en Bjarne zijn nu ook op een leeftijd dat ze dit zo intens kunnen meemaken. Apen, Leguanen, Tuk tuk, luxe hotels voor een prikkie, zo'n een wereld van verschil. Wij wensen jullie nog heel veel plezier en geniet van alles dat nog komen gaat. We lezen wel weer hoe alles verder verloopt.
    Groetjes,
    Erwin, Marion, Tim, Marit

• 04 Mei 2008 - 16:49

Lijn:

Lieve slurfjes, wat leuk is dit toch om zo jullie belevenissen mee te maken.Ik heb het gevoel, als ik het lees, dat ik er in gedachten een klein beetje bij ben, echt bijzonder!! Ik was vandaag bij de cruiseterminal bij de Queen Victoria, een heel groot schip. Het was weer gezellig en je krijgt van iedereen de hartelijke groeten Els.
    Morgen gaan we naar de camping.
    Nou, lieve slurfjes, veel plezier en we nemen het fotoboekje mee om na te genieten van ons Paasweekend! Dikke kus van Lijn doei doei

• 04 Mei 2008 - 21:01

Ian En Larissa:

Hello buurtjes.

Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven en dat jullie het erg goed naar jullie zin hebben.
    Wij gaan morgen (vandaag Britt d'r verjaardag gevierd) naar de Vogezen. Voor het eerst met de sleurhut, we zijn benieuwd. Verder is het hier lekker weer en dat blijft in de Vogezen ook nog heel de week. Als we terugkomen op maandag 12 mei, zullen we snel weer gaan kijken waar jullie zitten en wat jullie nieuwe belevenissen zijn.

Nog veel plezier allemaal.

Groetjes Ian - Larissa - Britt en Finn

• 05 Mei 2008 - 07:14

Monique:

Hallo Bergjes,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en te volgen waar jullie zijn. Fred, al je collega's lezen mee.

Groeten uit Rhoon

• 05 Mei 2008 - 11:31

Rachel:

leuk verhaal weer en dat van die rust.....ja dat herken ik hier ook ookal is texel toch echt nederland.wij zien er ook tegenop eind vd week weer terug te keren naar de hektiek van elke dag.maar nu eerst Nog even volop genieten.......x

• 05 Mei 2008 - 18:18

Paul:

Hallo, prachtig allemaal wat jullie beleven.
    Hoeven Bjarne en Kim in ieder geval niet meer naar de Apenheul, efteling enz, het is een groot sprookjes avontuur.
    Ik ben benieuwd naar alle mooie foto's.
    Veel reisplezier, Paul