Schapenstage - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu Schapenstage - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Schapenstage

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Pershore

Hallo allemaal,
Donderdag kregen we eindelijk te horen waar we heen zouden gaan op stage. We zijn nu met z’n zessen op een andere school waar ze een schoolboerderij hebben. Niet de meest ideale situatie, maar we konden niet bij een andere boer geplaatst worden helaas. Na ongeveer 8 uur in een busje heel Engeland door gecrost te zijn, waren wij er eindelijk. Het ritje had een uurtje kunnen duren als wij gelijk vanaf Pershore gebracht werden, maar we moesten eerst iedereen afzetten (5 miles voor de grens van Wales, Oxford en nog 2 andere plaatsen) voordat wij eindelijk aan de buurt waren. Eenmaal aangekomen bleek dat wij niet met z’n allen in een gebouw zaten, maar allemaal verspreid. Ik zit gelukkig wel samen met een vriendin, maar de andere zitten in andere gebouwen. Verder zitten hier ook nog Engelse studenten. Toen we hier aankwamen was het overal super smerig, maar dat hebben ze nu gelukkig een beetje schoongemaakt en opgeruimd haha. Maandag begonnen we met de stage. Het is vooral hooi voeren en water verversen en als je geluk hebt mag je nog iets met de schapen doen. We werken in tweetallen met shifts van 4 uur. ’s Nachts zijn er ook nog 3 andere studenten. Vandaag hebben we mogen helpen bij een bevalling, maar verder hebben we nog niets gedaan met het schapen verlossen. Hopelijk komt dit nog en kunnen we nog veel meer doen hier. Ook vandaag nog de kalfjes gevoerd, wat ook heel leuk was om te doen. Het is wel heel vermoeiend, omdat je tussendoor heel weinig slaapt en op allerlei verschillende tijdstippen je bed uit moet. Gelukkig zijn we in het weekend vrij. Ik moet zometeen weer van 00.00 tot 04.00 maar daarna kan ik gelukkig lekker slapen, want daarna hoef ik ’s avonds pas weer. Verder zijn we vanavond met een busje van school nog even naar de supermarkt geweest, want in het weekend leven we hier weer op magnetronmaaltijden, dus die moesten we even halen. Verder gebeurt hier niet zo veel, want we zijn of op de boerderij of in onze kamer, meestal in bed haha. Over 10 dagen ben ik weer gelukkig weer thuis. Daar kijk ik stiekem ook wel weer naar uit :)
Veel liefs! Xx

• 05 Maart 2015 - 00:11

Els:

Hoi Kim.
    Ook wij tellen af en kijken stiekem uit naar de dag dat we je weer zien.
    We hopen dat je straks nog wel wat lammetjes op de wereld zet. Dat zou wel leuk zijn. Komt vast goed. Nog even volhouden. Tot gauw.
    Liefs Papa,Mama en Bjarne en een pootje van Pinky en een piepje van Shadow en Happy Feet. We all love you!!!! xxxx

• 05 Maart 2015 - 09:08

Léon:

Hallo Kim,

Nou, ik zal voor je duimen dat je nog wat meer met de schapen kan doen. Zou wel leuk zijn natuurlijk.

Groetjes en tot ziens van Léon.

• 06 Maart 2015 - 21:31

Aad:

Dag Kim,
    Dat is een pittige stage! Opdrachten zelfs in de nacht! Heel veel sterkte en succes nog, en plezier met je studiegenoten.
    Groetjes, ook van Oscar,
    Aad

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Pershore

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008