First week in Pershore - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu First week in Pershore - Reisverslag uit Pershore, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu

First week in Pershore

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Els

08 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Pershore

Good evening everyone,
31 januari 12:50 uur was het dan zover : ik stapte met de klas het vliegtuig in op weg naar Birmingham. Na een goede vlucht landde we precies om 5 over 1 op Engelse bodem. Koffers opgehaald en in de aankomsthal stonden er netjes mensen van school ons op te wachten om ons mee te nemen in twee busjes naar Pershore College. Het was een ritje wat eigenlijk ongeveer een uur moest duren, maar we hadden pech onderweg haha. Nadat de Engelse wegenwacht eindelijk gearriveerd was, kwamen ze tot de conclusie dat zij het niet konden maken en dat er een sleepwagen moest komen die ons op die wagen zou takelen en naar de garage zou brengen. Eenmaal aangekomen bij de garage, werden we van de takelwagen afgetakeld en besloten we om maar naar de McDonalds te gaan om daar wat te eten en even naar de wc te gaan. Uiteindelijk kwam er maar een ander busje om ons op te halen en uiteindelijk waren we hier rond kwart over 5 op de campus. Hier kregen we de sleutel van onze kamer en werden we naar het gebouw gebracht (we zitten verspreid als klas over 3 verschillende gebouwen). Uiteindelijk hebben ze ons die dag met het busje weer naar de supermarkt gebracht in Pershore en konden we daarna snel iets maken en eten. De volgende dag zijn we de heuvel afgelopen naar Pershore om het dorpje te ontdekken. Het is een klein, maar gezellig dorpje. De mensen zijn ontzettend vriendelijk en geduldig. Na uiteindelijk nog een paar boodschapjes te hebben gehaald liepen we weer terug naar de campus, dit keer moesten we de heuvel op ;). ’s Avond hebben we weer met een groepje gekookt en daarna was het weer tijd om naar bed te gaan. Daarna begon het dan echt: het leven als student in Engeland. Het zijn interessante lessen, maar wel lange dagen. Ook kan het zomaar zijn dat je de hele dag van 9.30 uur tot 16.15 uur hetzelfde vak hebt. Wel zijn het vermoeiende dagen, maar gelukkig hebben we een mealcard, zodat we door de week in de kantine van school kunnen eten. Dit is natuurlijk wel fijn om na een lange schooldag niet ook nog eens te moeten koken haha. Deze week hadden we dinsdagmiddag praktijk. Eerst kregen we een rondleiding door het gebouw en gingen we langs alle dieren. Daarna moesten we onze overalls en laarzen aantrekken en zelf aan de bak om de verblijven van de ezels, varkens en geiten schoon te maken. Lekker in de buitenlucht, wat hier geen straf is, omdat er hier nog een heerlijk zonnetje schijnt. Ook op vrijdag hadden we praktijk: verblijven van de fretten, chinchilla’s en kippen schoonmaken en een health check uitvoeren bij een van de fretten. ’s Middags gingen we naar een ‘zorgboerderij’ in Worchester om daar te helpen. Verder worden er door de week nog verschillende activiteiten georganiseerd door de Student Union. Zo zijn we dinsdagavond gaan schaatsen in Birmingham en is het komende week een party. Ook is door de week hier op een campus een pub waar je gezellig nog wat kan drinken. Kortom, deze week vloog voorbij. Alle nieuwe indrukken zijn inmiddels verwerkt en ben hier nu een beetje gewend. Gisteren zijn we weer Pershore ingegaan en zijn we langs de winkels gelopen, wat hier allemaal in een lange straat zit. We hebben weer boodschappen gedaan en zijn nog even met z’n alle in een restaurantje gaan zitten om wat te drinken en een cheesecake hier eens uit te proberen haha. Na het eten zitten we ’s avonds vaak nog bij iemand op de kamer te kletsen tot we naar bed gaan. Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we een stuk gaan wandelen langs de rivier. Het was weer heerlijk weer en heb dus mooie foto’s kunnen maken. Wel was het een beetje blubberig, maar dat mocht de pret niet drukken. Na het eten nog Frozen cupcakes gebakken en dat was zo een beetje mijn eerste week hier. Volgend weekend gaan we proberen om een dagje naar Birmingham te gaan, maar het is nog niet gelukt om de treinkaartjes te regelen, dus daar gaan we morgen even achteraan. Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs,
Kim

• 09 Februari 2015 - 08:49

Marja:

Wat geweldig allemaal. Boffferd!!!
    Xxx

• 09 Februari 2015 - 09:29

Els Sosef:

Wat een leuke en helder verslag.
    Veel plezier de komende week. Je doet het hartstikke goed.
    We love you!
    Dikke kus papa,mama en Bjarne.

• 09 Februari 2015 - 11:14

Léon:

Hallo Kim,

Wat leuk dat je een verslag maakt wat wij ook kunnen lezen. Je hebt al heel wat megemaakt en zo te lezen gaat het uitstekend met je! Veel succes verder daar met je studie.

Groeten,
    Léon.

• 09 Februari 2015 - 19:34

Aad:

Veel plezier en succes in Engeland, Kim.
    Groetjes van Oscar en Aad

• 09 Februari 2015 - 21:24

Lijntje:

Hoi Kim, fijn dat het zo goed gaat, leuk om al je belevenissen te lezen!! Have fun doei doei liefs Lijn

• 10 Februari 2015 - 09:43

Riet Verbrugge:

Hallo Kim ik heb je verslag gelezen en vond het heel leuk geschreven. Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Ik wens je veel plezier.