hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu

hongkong

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Juli 2013 | Hong Kong, Hongkong

Dinsdag 2 juli.
32 graden, zon met bewolking.

Omdat het vanmorgen helder weer was,zijn we naar The Peak geweest. Deze ligt ook op Hongkong Island dus dat betekende weer overvaren met de veerpont.
The Peak is een uitkijkpunt bovenop een berg en vandaar heb je een mooi uitzicht over Victoria Bay met zijn wolkenkrabbers, het achterland en de Zuid Chinese zee met de eilanden.
Heen zijn we met de bus gedaan en terug met de peak tram. De peak tram is een oude tram uit 1888 die steil omhoog en omlaag gaat. Vroeger werd deze tram aangelegd om de elite naar hun koloniale huizen in de bergen te brengen. Nu is het voornamelijk een toeristische attractie om je naar de top van de berg te brengen.
In de middag hebben we de rust opgezocht door te wandelen in Hong Kong Park. Een groot park met vele kleurrijke vogels, een meer, watervallen en fonteinen. Prachtig aangelegd met palmbomen. Wel een echt stadspark want het wordt omgeven door wolkenkrabbers maar dit gaf wel een bijzonder effect en het leverde mooie foto's op.
Inmiddels was het alweer half 6 geworden en besloten we de veerpont terug te nemen om alvast te gaan eten. Dit keer een wat luxere pizzeria,gelegen aan Victoria Bay. Om 19.00 uur begint het al donker te worden en wordt de skyline prachtig verlicht. Vele wolkenkrabbers hebben dan verschillende kleuren lichten die telkens verspringen. Iedere avond om 20.00 uur begint er de Symfony of Light. Een klank en licht show
met laserstralen, uitgebeeld op de wolkenkrabbers.
Te moe om hierna nog over een markt te struinen, zijn we teruggegaan naar ons hotel om onze vermoeide voetjes te laten rusten.
Liefs Els ,Fred,Kim en Bjarne.

• 03 Juli 2013 - 12:09

Léon:

Het zijn zeker mooie foto's. Het lijkt me erg mooi om daar te wandelen. Veel plezier allemaal.

• 03 Juli 2013 - 12:11

Léon:

Wat een mooie foto's. Het lijkt me inderdaad mooi om daar te wandelen. Veel plezier allemaal, geniet er lekker van!

• 03 Juli 2013 - 13:12

Lijnos:

Hoiiiiiii net heb ik jullie geprobeerd te facetimen, maar ik denk dat jullie aan het eten zijn! Doeiiiiii

• 03 Juli 2013 - 14:01

Aad:

Al met stokjes 'witte lijst' gegegeten?
    groetjes,
    Aad

• 03 Juli 2013 - 14:14

Marja:

En hoe zit het met de spugende chinezen? Moet je denk naar een authentiek chinese eetgelegenheid gaan. Xxx

• 03 Juli 2013 - 17:25

Marion Tiemessen:

Wat een bijzondere reis weer! En mooie foto's. Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen. Veel plezier nog en geniet ervan!

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008