Bocas eilanden - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Els Sosef - WaarBenJij.nu Bocas eilanden - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Bocas eilanden

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

30 Oktober 2012 | Panama, Bocas del Toro

Panama, Bocas del Tora.

Gisteren hebben we een dagtocht geboekt naar de verschillende eilanden van de Bocas. Met een kleine boot vertrokken we eerst naar de lagune van de dolfijnen. De tocht over het water is op zich al een belevenis. Scheuren over het water met de wind door je haren,genieten van de prachtige groene eilanden en de kleuren van de zee. Bij de lagune San Cristobal was het speuren naar de dolfijnen maar helaas na 30 min nog geen dolfijn gezien en gingen we door naar onze volgende stop. Een snorkel plek midden op zee boven het koraal. Vanaf de boot zo de open zee inspringen. Inderdaad veel koraal gezien maar niet zo veel vis. Wel weer leuk om zo te snorkelen. Het is wel weer even een gedoe om in de boot te komen maar met een trappetje en wat hulp ging dit gelukkig goed.
Onze volgende stop was het eiland Isla Bastimento. En onderweg hiernaartoe gaf ik ineens een gil. " Dolfijnen,ik zie een dolfijn!" De boot werd afgeremd en ja hoor daar waren ze. 3 dolfijnen die af en toe prachtig boven kwamen. Marja is het gelukt om er een paar foto's van te maken. Wat een leuke ervaring. dit stond al lang hoog op mijn lijstje om eens mee te maken en nu is het dan uiteindelijk gelukt.
Isla Bastimento staat bekend om zijn Red Frog Beach.
Oftewel we konden daar de rode kikker spotten. We hebben wel kikkers gezien,helaas niet de rode. Red Frog Beach is tevens een mooi strand met palmbomen en een blauwe zee. Hierin hebben we heerlijk gezwommen en ons gegooid in de hoge golven. Leverde leuke foto's op. We dachten dat dit het einde van de tour was dus ik had me alvast omgekleed. Bleek dit achteraf geen handige zet van mij want er kwam nog een snorkelplek aan. Marja die nog wel haar badpak aan had en het niet zo heeft op snorkelplekken in de open zee, dook toch stoer het water in. En daar had ze geen spijt van. Ze heeft de prachtigste vissen gezien in allerlei kleuren en ook hele grote en op een gegeven moment was ze omringd door een school kleine visjes.
Mischien kunnen we daar zelf nog komen met een watertaxi zodat ik dit ook nog kan zien. Hierna plankgas over het water terug naar ons eiland en is ook deze dag weer omgevlogen.
We missen Nederland totaal niet maar wel onze gezinnen hoor!

Groetjes Els en Marja.

• 30 Oktober 2012 - 14:45

Danielle Van Tilborg:

Hallo Els, Wat ontzettend leuk dat je iedere dag z on prachtig verslag schrijft over jullie belevenissen. Heel leuk om je zo te kunnen volgen, groetjes vanuit VVV infocafe ,Danielle

• 30 Oktober 2012 - 15:49

Lijntje:

Lieve slurfjes, wat een leuke avonturen maken jullie mee!!!
    Geniet nog fijn van elkaar en de mooie natuur, dikke kus Lijn

• 30 Oktober 2012 - 19:12

Marion:

Hallo Els en Marja, Wat een afwisselende reis. Het is een ware belevenis. Wat moeten jullie genieten van dit mooie land. Wat leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden. We wensen jullie nog veel plezier en geniet ervan. Groetjes van ons. Marion

• 31 Oktober 2012 - 10:46

Léon:

Hallo Els en Marja,

Mooie belevenissen weer en flipper gezien! Een dromm waar geworden voor Els.

Geniet er nog meer van want hier is het koud en regenachtig.

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008