Lissabon - Reisverslag uit Fijnaart, Nederland van Els Sosef - WaarBenJij.nu Lissabon - Reisverslag uit Fijnaart, Nederland van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Lissabon

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

28 Juni 2012 | Nederland, Fijnaart

Lissabon, dag 2

Hallo lezers,

Vandaag de hele dag op stap geweest.  In de ochtend naar de Se Catedral en naar het Castelo de S. Jorge.  De Se Catedral is een wat sobere Romaanse kerk  met 2 grote vierkante torens.  Wel heeft het een mooi glas in lood roosvenster waar het zonlicht mooi door valt. En wat de zon betreft. Deze schijnt volop en we zijn dan ook al aardig verbrand.  Altijd handig als je je zonnebrand thuis laat!

Het Castelo de S. Jorge ligt hoog in de oude stad. Vanaf hier heb je een schitterend uitzicht over de stad en de rivier de Taag.Het kasteel heeft een mooie binnentuin en prachtige  kantelen waarop je helemaal rondom het kasteel kan lopen.
Met het historische trammetje weer naar de lager gelegen oude stad  en heerlijk op een terrasje wezen lunchen.  Hierna met de tram naar Belem gereden. Een buitenw ijk van Lissabon. Hier staat het Mosteiro dos Jeronimos, een mooi klooster, en de Torre de Belem.  Deze toren staat in de rivier de Taag en was rond 1520 een verdedigingslinie.  Beide bouwwerken zijn in de Manuelstijl gebouwd. Van deze stijl had ik nog nooit gehoord maar hij is afkomstig van Dom Manuel  de 1ste. De stijl is robuust met rijk versierde torentjes en balkonnetjes. Een mooie stijl.

Weer terug in het centrum hebben we heerlijk gegeten op een mooi plein en waren we inmiddels zo versleten dat we nu lekker aan het uitrusten zijn op onze hotelkamer.

Liefs Els,Fred,Kim en Bjarne.

• 28 Juni 2012 - 22:21

Marjorie:

Zijn jullie de kerk waar vasco de gama ligt begraven al tegen gekomen? De kerk is in de vorm van een kruis gebouwd. Dat is het enige wat ik heb onthouden van mijn dagje Lissabon destijds haha. Het is hier ook erg warm. Maar ja, in Nederland duurt het meestal maar een dag of twee en dan gaat het weer regenen. Genieten jullie maar van de zon en het lekkere eten in portugal.
    Groetjes

• 28 Juni 2012 - 22:42

Dicky:

Zo juist je site ontdekt. k. Was druk,met 2 kids, vandaag, erg gezellig. Maar jullie zijn van alle gemakken voorzien, toch? Is het erg warm? Hier vandaag ook! Het genieten is zoals ik het lees al begonnen. Leuk al die oude gebouwen en zo je de (bouw) stijlen beschrijft. Bij ons voor Oom Piet vandaag een goede dag geweest.k.Blijf jullie volgen en een fijne vacantie, verder. Lieve gr. tante Dicky.

• 29 Juni 2012 - 06:15

Peet:

waren jullie niet te versleten om toch nog ook nog de Pasteis de Belem te proberen ........ ;-) of was een lunch in de voor Hollanders ongekende warmte meer dan genoeg.

Groetjes, Peet

• 29 Juni 2012 - 07:14

Léon Sosef:

Hartstikke leuk. Ondanks dat het al vele jaren geleden is, herken ik nog heel wat. Veel plezier!

• 29 Juni 2012 - 07:20

Rob:

Cultuur,zon,lekker eten (en drinken) genieten dus!

• 29 Juni 2012 - 18:07

Michel:

Zo, jullie zijn lekker vroeg richting vakantiebestemming gegaan.......
    En ehh, jaloersmakend verslag.
    Een prachtige regio waar de zon gegarandeerd schijnt.
    Veel plezier en lekker genieten!

Groetjes, Michel

• 29 Juni 2012 - 21:24

Aad:

Wat je vergeten bent, koop je gewoon daar!
    Ook hier vandaag best lekker weer. We hebben een heerlijk flesje Portugese wijn open gemaakt en lekker buiten getafeld op het terras. Proost!
    Groetjes van
    Aad

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008