Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

28 Augustus 2010 | Thailand, Krabi

Hallo Allemaal.

De afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht op het eiland Koh Lanta. Een eiland wat pas sinds de laatste 5 jaar in opkomst is. Het is er dan ook een stuk rustiger dan in Krabi, het oogt wat armoedig, meer armoede en er ligt veel afval. De stranden zijn echter prachtig met weer die mooie blauwe zee. In deze tijd van het jaar (het laag seizoen) zijn de golven echter wel een stuk wilder en dat maakt het zwemmen niet altijd mogelijk. Toch hebben we een baai gevonden waar dit wel mogelijk was. Ons hotel, een schattig thais bungalowtje lag pal aan het strand. Vanuit je raam zag je zo de zee en ’s nachts hoorde je hem ruisen. Het zwembad liep zowat over in de zee dus we zaten heel relax. Zwembad en hotel hadden we voor ons alleen. Juist vanwege het laagseizoen zijn de prijzen gehalveerd en kunnen we ons dan ook wat luxere hotels veroorloven. Gisteren zijn we het eiland rondgereden. Naar het hoogste punt gegaan en ontbeten met een prachtig uitzicht. Hebben we Gypsy Village bezocht. Een dorpje op Koh Lanta waar de thai nog geheel op zichzelf en in afzondering leeft. Na de tsunami heeft de regering geprobeerd deze mensen elders onderdak te verschaffen maar ze hebben wederom op het water (huizen op palen) opnieuw een kleine nederzetting gebouwd.
Overigens in veel gebieden langs de kust staan inmiddels borden die waarschuwen waarheen je moet vluchten als er zich een tsunami voor doet. Voor de rest heeft Koh Lanta in deze periode niet veel te bieden dan zon, zee en strand. We hebben de afgelopen 2 dagen dan ook heerlijk geluierd.
Inmiddels zijn we weer terug in Ao Nang/Krabi. Hier blijven we onze laatste 4 nachten. Het plaatsje is gezellig, niet te rustig en niet te druk. Vanuit hier kunnen we nog wat uitstapjes maken die niet al te ver zijn. Zo willen we nog steeds naar de waterval. En we kunnen nog gaan kanoeen door de mangrove. Vervelen doen we ons dus zeker niet en voor het weer hoeven we ook niet terug te keren hebben we begrepen. Hier nog steeds boven de 30 graden, volop zon en errug heet. Ze noemen het regenseizoen maar last hebben we daar totaal niet van.

Sawadee.
Els-Fred-Kim en Bjarne.

• 29 Augustus 2010 - 12:42

Lijn:

leuke foto's!!! Hier is heeeeeel veel regen en herfstachtig weer, dus geniet maar lekker, liefs van marjorie en lijn vanaf cs doeieieieieiie

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008