Bangkok/ anders dan anders. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu Bangkok/ anders dan anders. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Bangkok/ anders dan anders.

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

16 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee.

Vandaag zijn we naar een buitenwijk van Bangkok geweest. Hiervoor hebben we de trein genomen. Verborgen in een achteraf straatje tussen kraampjes in ligt een schattig klein stationnetje, genaamd Wong Wia Yai. Welgeteld 1 enkel spoor. Voor slechts 0,23 ct p.p. brengt de trein je naar het plaatsje Mahachai. Duurt een uur. Het leuke van deze trein is dat hij in Mahachai midden tussen een markt stopt. Kraampjes staan hier zo dicht op het spoor en mensen verkopen hun waar zelfs op het spoor dat zodra de trein eraan komt ze alles moeten verplaatsen en luifels van kramen moeten inklappen. Zodra de trein zijn hoorn laat horen wordt alles razendsnel opgeruimd en dit gebeurd dus ieder uur. Een mooi schouwspel om te zien. Niet veel toeristen weten dit en dat is te merken. Zo wilde de kaartjesverkoper met zijn mobiel van ons een foto maken om te laten zien dat hij vandaag een paar toeristen als klant had.

In Mahachai hebben we ook een tempel bezocht en hier was net een ceremonie aan de gang.
Mensen kwamen bidden en offeren bij de monniken die allen in een rij zaten. We werden opgemerkt door een monnik en nieuwsgierig waarom we daar waren, leidde hij ons rond door de tempel. We mochten dan ook volop foto's maken van de monniken. We werden zelfs uitgenodigd voor de lunch maar helaas moesten we de trein terug pakken.
Het was een warme dag en in de namiddag hebben we dan ook lekker een paar uurtjes bij het zwembad gezeten.
Morgen halen we de huurauto op en gaan we naar Pattaya, waar we de familie van Fred zullen ontmoeten.

• 16 Juli 2014 - 17:14

Heleen:

Wat een bijzondere reis, leuk om weer te volgen.
    Groetjes

• 16 Juli 2014 - 17:17

Danielle Van Tilborg:

Wat een bijzondere dingen hebben jullie al meegemaakt , veel plezier verder nog

• 16 Juli 2014 - 17:51

Marja:

Geweldig, dit is het echte Thailand!!! Ik stuur de links ook door naar tante Phil, Wil en oom Ben. Zij zijn geinteresseed en vinden het leuk om je verhalen te lezen. Xxx Marja

• 16 Juli 2014 - 18:22

Riet:

Lieve Fred, Els en kinderen. Misschien komt deze er dubbel op want had het ook al mijn iphone gedaan maar ziet het hier niet staan.
    Ik ga mijn broer zo skypen dat jullie er morgen zijn. En Fred voorzichtig rijden hoor ik weet hoe het verkeer is. Ik vind je een held want ik durf na 25 jaar nog niet te rijden daar ik heb het geprobeerd en doe het niet meer.

Fijne dagen en mijn broer de groetjes. xxx

• 17 Juli 2014 - 22:45

Marjolijn:

Fijn dat jullie het leuk hebben, liefs Lijn

• 17 Juli 2014 - 22:52

Lijntje:

En superleuke foto van de slurfjes!!!!!!!

• 17 Juli 2014 - 23:29

Ferry:

Leuk dat jullie het treintje gevonden hebben! Veel plezier nog (hier is het ondertussen ook tropisch aan het worden).

• 18 Juli 2014 - 18:15

Hetty En Marian:

Halloa
    Weer leuk om je reisverslagen te lezen
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin
    Geniet ervan

Groetjes marian en hetty

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008