Bezoek aan familie. (Do.17 juli 2014) - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu Bezoek aan familie. (Do.17 juli 2014) - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Bezoek aan familie. (Do.17 juli 2014)

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

19 Juli 2014 | Thailand, Pattaya

Hallo allemaal.

Inmiddels hebben we de huurauto opgehaald en zitten we in Pattaya.
Pattaya is een drukke toeristische plaats, 2 uur rijden, ten zuidoosten van Bangkok. Een plaats ook die bekend staat om zijn vele clubs en gogo bars. Op zich een plaats die we niet zouden bezoeken als er geen familie van Fred woont. Al 25 jaar woont hier een volle neef (Rinus) van Fred zijn vader. Het contact tussen Fred zijn familie en Rinus bestond uit het sturen van ieder jaar een kerstkaart. Toen ik daar afgelopen kerst eens wat dieper naar door vroeg, bleek dat ze aan deze Rinus en zijn familie goede herinneringen bewaarde en dat met name Fred zijn vader vaak thuis kwam bij de familie van Rinus. Zo vertelde ze ook dat Rinus zelfs nog een zus (Riet) heeft die ergens in Spijkenisse moest wonen maar die ze ook al jaren niet meer gezien hadden. Wel zijn ze altijd nieuwsgierig geweest naar hoe het Rinus zou zijn vergaan in Thailand. En toen er ook nog wat oude foto's op de proppen kwamen,besloten we deze Rinus op te gaan zoeken. Om te kijken of dit goed zou vallen, besloten we eerst met de zus van Rinus, Riet genaamd, in Nederland contact te zoeken. Via facebook (en daar is dit dan wel weer handig voor) hadden we Riet snel gevonden. Een hartelijke, gezellige vrouw die meteen enthousiast was en die dezelfde avond nog ging skypen met Rinus om het nieuws te vertellen. En we waren meer dan welkom.

De ontmoeting met Rinus hebben we eergisteren gehad en ja, hij lijkt wel op Fred zijn vader. Zelfde vorm van het gezicht, zelfde humor en volgens mij ook dezelfde streken als Fred zijn vader. Ik kan me voorstellen dat ze het vroeger goed met elkaar konden vinden ondanks het leeftijdverschil. Rinus is 65, Fred zijn vader 76 jaar. Ook door Rinus werden we met open armen ontvangen.
Met hem gaat het heel goed. Hij runt inmiddels, na keihard werken, een goed lopend klein restaurant en woont net buiten het drukke Pattaya in een mooie villa. We hebben ook kennis gemaakt met zijn vrouw en 3 dochters en kleinkinderen. Allemaal lieve bescheiden mensen. Inmiddels kan hij het in het restaurant wat rustiger aan doen nu dochters en schoonzoon meehelpen in de zaak. Thailand is zijn thuis geworden en voor geen goud wil hij terug naar Nederland. En als je zo met hem praat, geef ik hem geen ongelijk. Hij past en hoort gewoon daar. En Is Nederland ontgroeid. Maar heeft gelukkig wel goed contact met zijn zus Riet in Nederland en regelmatig skypen deze twee met elkaar en gaat Riet regelmatig bij haar broer op bezoek.
Een mooie en leuke ontmoeting werd het en zo krijg je er onverwachts een stukje familie bij.

• 19 Juli 2014 - 18:53

Aad:

Wat een mooi verhaal en gebeurtenis, Els. Mooie foto's ook.
    Groetjes, ook van Oscar, veel reisplezier.
    Aad

• 19 Juli 2014 - 19:33

Riet:

Wat heb je dit weer leuk geschreven Els en de foto's weer leuk ik sla gelijk die foto's met mijn broertje op.
    Veel plezier en dikke kus.

• 20 Juli 2014 - 17:14

Danielle Van Tilborg:

Wat bijzonder en leuk Els om dit zo mee te maken . Mooi geschreven ook van je , hele fijne vakantie nog in het heerlijke Thailand

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008