Hampton Court, Bushy Park, Brighton & River Mole - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu Hampton Court, Bushy Park, Brighton & River Mole - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Hampton Court, Bushy Park, Brighton & River Mole

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Els

02 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Good evening everyone,

Dit weekend een lang weekend gehad! Vandaag was het namelijk bank holiday, wat betekende dat ook ik vrij was. Zaterdag ben ik nog een keer naar Hampton Court palace en de tuinen geweest en naar Bushy Park geweest. Nu heb ik ook wat mooie foto’ s kunnen maken. Ondanks dat het wisselvallig weer was toch een paar uurtjes geweest en daarna ben ik via Kingston terug gegaan en heb ik daar wat boodschappen gedaan.
Gisteren ben ik met een vriendin naar Brighton geweest. 2,5 uur met de bus en trein, maar helaas begon het de dag al dat mijn bus onderweg naar Surbiton Station kapot ging en ik verder moest lopen naar het station. Eerste trein dus al gemist. Toen kwam ik op het station en had ik nog een paar minuten om de trein te halen, maar ik moest ook nog een kaartje kopen. De treinkaartjes zijn hier nog duurder dan in Nederlands trouwens, maar ik heb mijn trein gehaald. Toen kwamen we op ons tweede station waar mijn vriendin al op mij aan het wachten was en we op het nippertje de trein nog haalden, maar helaas, werk aan het spoor dus een keer extra overstappen. Uiteindelijk heb ik er drie uur over gedaan en waren we om 11 uur dan toch nog aangekomen in Brighton. Gelukkig was het wel heerlijk. We hebben ’ s middags zelfs buiten heerlijk op een terrasje kunnen lunchen en hebben nog een tijd op het strand gezeten met een ijsje. Ook zijn we natuurlijk de Brighton Pier op geweest en hebben we het oudste treintje naar Marina Beach genomen, waar we in een schattig ‘dorpje’ kwamen met een haventje. Toen weer terug met het treintje en het dorpje nog in geweest met alle smalle lanes en kleine winkeltjes. Hierna zijn we wat gaan eten en toen dachten we het is nog zulk lekker weer we kunnen nog wel even op het strand uitbuiken voor we naar huis gaan, maar helaas koelde het toen snel af. Uiteindelijk zijn we toen maar naar huis gegaan. Al met al een hele leuke dag gehad en nog verbrand ook! Door de wind merk je dan toch niet dat het zonnetje toch zo fel is. Vandaag heerlijk uitgeslapen en ik dacht ik loop even naar de River Mole, de rivier waar Esher aan ligt, maar helaas kan je deze rivier niet zo goed zien en helaas was het niet zulk lekker weer vandaag dus verder was het een relaxte dagje.
En om nog even op de vraag van Marja (en misschien ook wel anderen) terug te komen: eigenlijk gaat alles in het Engels best wel soepel. Zeker met stage wordt je, in tegenstelling tot de school in Pershore waar iedereen Nederlands onderling spreekt, toch gedwongen om Engels te praten, aangezien ze geen woord Nederlands verstaan. Tuurlijk is het wel lastiger wanneer iemand met een dialect of in slang spreekt, maar zeker met de lichaamstaal erbij kom ik dan wel een heel eind. Volgende week gaat het hier eindelijk zomers weer worden. 24 graden wordt er in het weekend voorspeld dus eindelijk kunnen de zomerkleren uit de koffer! Helaas heb ik alleen niet zoveel zomerkleren meegenomen hahah dus moet ik eigenlijk nog ergens een korte broek scoren. Zoals ik hoorde wordt het bij jullie volgende week ook zomers weer, dus geniet er maar van voor zolang het nu duurt!

Big hugs,
Kim

• 02 Mei 2016 - 19:20

Els:

Hoi lieve Kim.
    Leuk verslag weer en ook nog naar Mole geweest. Je zit niet stil. Goed hoor!
    Vandaag bij ons lekker weer. Kon de hele ochtend met Marion in de tuin zitten. Eindelijk!
    We zitten alweer in de maand mei. Het gaat opschieten nu. Geniet nog maar lekker van de laatste weekjes.
    Liefs papa en mama en Bjarne.
    Xxx

• 02 Mei 2016 - 20:04

Marjolijn:

Haiii wat leuk om al je avonturen weer te lezen!
    En leuk dat je in Brighton was!
    Geniet van het mooie weer en hoeraaa bijna ook weer naar huis naar je family en je cavia's!

Doei lieve Kim take care❤️

• 02 Mei 2016 - 23:19

Dicky:

Wat een leuk verslag heb je gemaakt. Wordt er nieuwsgierig van. Leer je veel? Lijkt me, dat je veel ervaring opdoet en alle opzichten. Over een week hoopt je mam jarig te zijn. Hoe ga jij dat doen? Lgr.en veel goed weer! Bij de Fameli?; werkt Marijn Baan, daard is nog en hij heeft nu ook zijn rijbewijs gehaald. Lgr.Dicky

• 04 Mei 2016 - 01:01

Marja:

Ha Kim,

Leuk hoor je trip naar naar Brighton en fijn dat alles in het Engels zo goed gaat. Inderdaad prima om ook naar lichaamstaal te kijken, dat zegt vaak meer dan woorden. Doe ik ook altijd. Enjoy your last weeks. hug, Marja

• 07 Mei 2016 - 07:50

Aad:

Korte broek al gekocht? Hier ook tropisch weer, heerlijk! Geniet van alles, Kim. Groetjes van Aad

• 09 Mei 2016 - 16:24

Leon Sosef:

Hallo Kim,

Ik ben een paar dagen wezen kamperen met volleybal kennissen. Heerlijk weer gehad. Dat hebben we mooi even mee kunnen pikken. Zaterdag had ik een enorme verbrande kale rode kop. Nu al veel minder.
    Leuk dat het met je Engels zo goed gaat. Veel plezier nog. Groetjes Léon.