Hua Hin vervolg. - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu Hua Hin vervolg. - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Hua Hin vervolg.

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

28 Juli 2014 | Thailand, Hua Hin

Het bevalt goed in Hua Hin. Het is er gemoedelijk en het hotel is prima. Genoeg te doen in de omgeving wat niet al te ver rijden is en zo blijft er genoeg tijd over voor zwembad en strand. We blijven hier dan ook wat langer en hebben bijgeboekt.

De afgelopen dagen zijn we naar de Huay Mongkol Temple geweest en hebben we een mangrove bezocht.
De Mongkol Temple is eigenlijk geen tempel maar meer een enorm groot standbeeld van een monnik, genaamd Luang Phor Tuad. Deze monnik leefde 400 jaar gelden en zou wonderen hebben verricht. Zo maakte hij van zout water, fris drinkwater. Een reden om deze monnik te eren. Het standbeeld is 12m hoog en 10m breed. De monnik zit hoog op een enorm podium te bereiken via een trap. Onderaan de trap staan 2 enorme houten olifanten. Door hier 9 rondjes omheen te lopen en muntjes in zijn bek te gooien kan je geluk afdwingen. Wij hielden het maar bij muntjes gooien. We hebben de afgelopen dagen zoveel tempels bezocht dat er wel voldoende geluk door onze aderen moet stromen voor de rest van ons leven. Alhoewel....alleen Bjarne lukte het om de muntjes in de bek te krijgen. Misschien hadden we toch beter die 9 rondjes kunnen lopen.

In Panbruri ligt het mangrove forest park. Hier hebben we gewandeld en was het de bedoeling om halverwege op een longtailboot te stappen om verder de mangrove in te varen. Helaas ging dit laatste niet door. De mangrove was te droog en de boten konden hierdoorniet varen. Jammer maar door de droogte kon je wel goed de wirwar van wortels zien waartussen de krabbetjes liepen. Deze mangrove staat bekend om zijn blauwe krabbetjes en ook hebben we eenarmige krabbetjes gezien en een vreemde vis waarvan we naam niet kennen. Na de wandeling zijn we nog even bij het strand gaan kijken en daar hebben we zelf krabbetjes gevangen en deze uiteraard ook weer vrijgelaten.

Hierna weer ons zweet afspoelen bij het zwembad of het strand. Het zwembad heeft de voorkeur. Het strand heeft strandvlooien en vissen pikken in het water tegen onze handen.
In de avonden weer lekker gegeten en op de avondmarkt langs de vele kraampjes en winkels gestruind. Score tot nu toe: kim een tas, Bjarne voetbalschoenen, moeders een portemonnee en Fred slippers ( 2 paar) en voor de kids de nodige korte broeken en t shirts.
Jullie begrijpen het wel. We komen voorlopig nog niet naar huis!!
Liefs Els.

• 28 Juli 2014 - 14:49

Marja:

Wat een mooie krabbetjes! Je begrijpt dat als je met mij was geweest, we die 9 rondjes om de olifant wel hadden gelopen. Ha,ha,ha. Wij zijn net terug van de san blas eilanden. Mooie ervaring. Het verslag mai

• 28 Juli 2014 - 14:53

Marja:

Ik tikte op plaatsen terwijl mijn verhaal niet af was. Het verslag en de foto's mailen we dus. Gaan nu naar El Valle en Sante Fe en vandaar uit naar Bocas del Toro, waar we zondag aankomen. Dan zijn jullie al weer thuis. Nu gelukkig nog niet. Ben blij dat jullie zo genieten. Un abrazo gigante xxx marja

• 28 Juli 2014 - 22:10

Aad:

Oscar : "Is d'r al eentje Boedhist geworden?"

Aad: "En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet . . . "

Hele fijne dagen nog!
    Oscar en Aad

• 03 Augustus 2014 - 00:19

Dicky:

Voor het eerst een reactie. Ik moet zelfs de andere berichten nog gaan lezen. maar door deze is mijn bewondering al weer zo groot. Zoveel zien en genieten van alle cultuur. Het is prachtig om te lezen. Genieten jullie er nog maar van, lieve groeten Dicky