Tai O /strand/Lantau island - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu Tai O /strand/Lantau island - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Tai O /strand/Lantau island

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

12 Juli 2013 | Hong Kong, Hongkong

Woensdag 10 juli. Bewolkt 33 graden.

Vandaag een dagje van niks doen. Naar het strand, het zwembad en heerlijk op een terras aan zee gezeten. In de avond nog even een voetmassage laten doen. Heerlijk. Ik heb een klein thais winkeltje gevonden die voor een zacht prijsje massages geeft. Zo was mijn voetmassage voor 3 kwartier maar 12,50 euro.
Vrijwel alles is over het algemeen wel goedkoper dan in Nederland.
Goed eten doen we tussen de 30 en 50 euro met zijn vieren. Hier op Lantau Island is het eten weer wat duurder dan in het drukke Hongkong. IJsjes zijn supergoedkoop.
Een softijsje bij de Mac kost 0,28 eurocent en een sundae ijsje 0,60 eurocent. Een frisdrankje kost 1,00 euro.
Iedere avond na het eten halen we bij de Mac een ijsje. Kan je meteen 20 min. vrij internetten en dat kwam vandaag goed uit want Rob was jarig. Via facetime hebben we in de Mac. happy birthday voor hem gezongen.
's Avonds op de kamer nog een potje kaart gespeeld en om 24.00 uur ons bedje ingedoken.

Donderdag 11 juli, 34 graden, onbewolkt. Erg heet.

Vandaag zijn we met de bus naar Tai O geweest. Weer een mooie rit door de bergen en langs de kust. Tai O is een klein authentiek vissersplaatsje wat direct aan de Zuid- Chinese zee ligt. De huizen staan hier op palen in het water en zijn veelal van hout of van zinken platen. Het oogt allemaal wat rommelig en armoedig en in de straten zie je vele kraampjes met gedroogde vis. Het stinkt er dus nogal.
Wat je hier ook kan doen is een bootexcursie maken op zee om de witte chinese dolfijnen te spotten. Ik had aan de kinderen nog niks beloofd want ik dacht dit zal wel duur zijn, maar niks was minder waar. Het was slechts 20 hk dollar oftewel 2,00 euro per persoon. Het was wel slechts 20 minuten. Maar we dachten voor die prijs nemen we wel de gok. Met een klein bootje en in volle vaart de grote zee op en wat denken jullie....we hebben ze nog gespot ook. Echt gaaf om te zien.
Hierna een kleine wandeling door het dorpje gemaakt en nog een tempel bekeken en toen dachten we, weet je wat, voor die 8,00 euro gaan we gewoon nog een keer dolfijnen spotten en ook dit maal kwamen ze te voorschijn. Ze sprongen zelfs mooi uit het water. Nou, staat deze plek er wel om bekend maar dat we ze zo gemakkelijk zouden zien hadden we natuurlijk niet verwacht. Echt leuk dat nu ook Kim en Bjarne dit hebben meegemaakt. Fred had het al eens gezien in Kroatië en ik vorig jaar samen met Marja in Costa Rica. Maar ook wij vonden het weer een hoogtepunt.
Hierna de bus teruggenomen om nog heerlijk af te koelen in het zwembad.
Grtjs Els.

• 12 Juli 2013 - 10:18

Léon.:

Wat leuk allemaal weer. Die paalwoningen lijken de Filippijnen wel. Ook Azie natuurlijk. Geniet nog verder.

• 12 Juli 2013 - 11:06

Rob:

Geweldig die dolfijnen zal zeker mooi geweest zijn.
    Geniet nog maar even lekker door.
    En nog bedankt voor jullie mooie optreden ik de Mac. D.

• 12 Juli 2013 - 12:23

Marja:

Te gek hoor. En dat jullie ze twee keer zien is wel bijzonder. Blijf genieten want voor je het weet zit je in een kunstwerk!

• 12 Juli 2013 - 13:15

Aad:

Wat is dat toch met die dolfijnen! Ik vind zwarte poedeltjes veel leuker!

Els

Hallo. Wij zijn Els,Fred,Kim en Bjarne. Via deze site willen wij jullie op de hoogte houden van ons wel en wee tijdens onze vakanties. We reizen vaak op de bonnefooi en deze site is dan een mooi middel om te laten weten waar we zitten. Tevens kunnen jullie leuk meegenieten van alle belevenissen die wij meemaken. We hebben al mooie reizen meegemaakt en hopen dat er nog vele mogen volgen.

Actief sinds 16 Feb. 2008