West Algarve/Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Els Sosef - WaarBenJij.nu West Algarve/Alvor - Reisverslag uit Alvor, Portugal van Els Sosef - WaarBenJij.nu

West Algarve/Alvor

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

10 Juli 2012 | Portugal, Alvor

Alvor.

We zijn aangekomen bij onze laatste bestemming. Dit is het plaatsje Alvor aan de West-Algarve. Was de Oost Algarve al drukker dan de Alentejo.  Hier aan de West Algarve is het nog drukker. We zitten echt in het toeristische gedeelte van Portugal.  Regelmatig horen we Nederlands om ons heen en dat is de afgelopen tijd niet vaak voorgekomen. Die drukte brengt ook wel gezelligheid met zich mee. In de nauwe straatjes van Alvor zijn winkeltjes tot laat open en is er volop keus aan restaurants. Op veel terrasjes speelt men live music en er is altijd wel wat te kijken.

Ons appartement ligt net buiten het centrum van Alvor. Het is kleinschalig. Telt slecht 7 kleine huisjes en heeft een klein zwembad. Bovendien ligt het niet al te ver van 't strand. Een prima plekje waar we het de komende 6 nachtjes best wel uit zullen houden.

Onderweg hier naar toe hebben we een kleine stop gemaakt bij Albufeira. Dit was op speciaal verzoek van Esther. Begin mei is Esther via de Doe een Wens Stichting met haar familie een weekje naar Albufeira geweest. Esther heeft het daar heel erg naar haar zin gehad en heeft dan ook een klein presentje aan ons meegegeven wat wij in het hotel konden afgeven.
Nou Esther, dit is gelukt. Ze kenden je nog in het hotel hoor! En je hebt geen woord gelogen. Het hotel was prachtig. We zijn even bij het zwembad wezen kijken,het restaurant, de biljart/voetbalkamer en hebben wat foto's gemaakt.
Het zwembad was nu helemaal vol met gasten dus het was er al een stuk drukker dan toen jullie er waren. Leuk om nu in het echt te zien waarover je al zoveel verteld had.

Hierna zijn we doorgereden naar ons plaatsje Alvor waar we het de rest van de dag rustig aan hebben gedaan. Voornamelijk de schaduw opgezocht om onze verbrande lijven wat rust te gunnen.

Alvor dag 2

Vandaag hebben we een boottocht vanuit het plaatsje Lagos gemaakt langs de ruige kust van de Algarve.  Met een klein bootje van 6 personen voeren we langs openingen in de rotsen,langs kleine standjes en soms in de grotten die verscholen liggen in de kliffen. De zee was helder en had verschillende kleuren blauw.  Een mooie tocht.  Hierna hebben we een kleine wandeling door Lagos gemaakt, maar dat waren we door de warmte al snel zat.

In de middag zijn we doorgereden naar Cabo Sao da Vincente.  Het uiterste puntje van de Algarve. Verder kan je niet.  Vanaf dit punt kijkt je uit over de zee vanaf hoge kliffen. Een prachtig gezicht en je voelt je dan wel een beetje nietig.

Aan het einde van de dag nog even afgekoeld in ons zwembad en zo kwam er
weer een einde aan een mooie dag.

Liefs van ons 4-tjes.

Rob vanuit een warm Alvor. Van harte met je verjaardag. We proosten op je verjaardag met Sangria.
Liefs van ons.

• 10 Juli 2012 - 20:29

Hetty H.:

Hoi, klinkt heerlijk al die vakantieverhalen over zwembaden, terrasjes en een boottocht over zee. Wij dromen met jullie mee..... Els, wIj hebben heel lang geleden ook op die uiterste punt aan de Algarve gestaan, leuk om te lezen. Veel plezier nog en geniet elke minuut van het lekkere weer, want hier.... Groetjes Hetty

• 11 Juli 2012 - 06:43

Léon:

Klinkt weer leuk allemaal. Leuk dat al die winkeltjes zo laat open zijn. Leuk voor Kim. Lekker shoppen!

• 11 Juli 2012 - 11:36

Aad:

Krijg wel zin in vakantie, als ik zo de verhalen lees. Hier wordt het morgen 15 graden! Gaan jullie nog lekker snorkelen in zee? Nog een paar heerlijke, relaxte vakantiedagen. Groetjes,
    Aad

• 11 Juli 2012 - 22:17

Dicky:

Hoi alle vier. Ik heb de foto.s gezien, maar de mail is uit m.n box . maar toch maar proberen om jullie te groeten. Nog veel genieten hoor.!