Veilig aangekomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Sosef - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

16 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal.

Hier een update van de eerste dagen in Bangkok.
Het is vooral een blik van herkenning. Veel “oh ja’s” en kijk daar hebben we toen ook gelopen. Het is weer wennen aan de warmte en de drukte. Het chaotische. Maar ook weer genieten van de geuren en de kleuren, De leuke marktjes, die compleet andere cultuur.

De eerste dag hebben we niet veel gedaan. We waren aardig brak na een nacht niet geslapen te hebben. Toch wilden we opblijven om meteen in het ritme te komen. Dus hebben we over een marktje gelopen en zijn we wezen zwemmen in het hotel. We verblijven overigens in het hoogste hotel van Thailand en ontbijten doen we op de 78ste verdieping (van de 84). Hier smaakt je ontbijtje extra goed. Een spectaculair vergezicht over heel Bangkok. Na het ontbijt zijn we doorgegaan naar de 84 ste verdieping waar een ronddraaiend plateau een nog beter uitzicht geeft. De Euromast is hier kinderspel bij.
Verder zijn we vandaag naar Sea Ocean World geweest. Jullie moeten dan denken aan het oceanium van Diergaarde Blijdorp maar vele malen groter en mooier. Met een glas-bodem-boot zijn we zelfs een heel bassin over gevaren en zwommen de haaien onder onze boot door. Bjarne had visvoer gekocht en hier wisten de visjes wel raad mee. Met de haaien konden we ook nog zwemmen maar dat hebben we maar aan ons voorbij laten gaan. Wel hebben we ons in een bassin door kleine visjes aan onze voeten laten knabbelen. Happy fish feeding genoemd. Zij eten de dode huidcellen en eelt van je voeten. In Nederland kan dit sinds kort, Hier kan je het zowat overal laten doen. In bijna iedere massagesalon bieden ze het ook aan. Een heel kriebelig apart gevoel. Verder nog een 4D film gezien over een lief klein schildpadje. Al met al hebben we er 5 uur doorgebracht en daarmee was onze dag alweer om. Toen we buiten kwamen hebben we uiteraard nog even langs de avondmarkt gewandeld om neer te ploffen voor een heerlijke chicken curry met rijst. De kinderen adviseerden we de chicken butter. Zou vast niet zo heet zijn. Foutje dus!!!

Onze derde dag is zojuist begonnen. Dit wordt een rustdagje. Kim ligt nl. ziek op bed. Hoofdpijn en buikpijn. Ze slaapt nu. We blijven dus in en rondom het hotel. We hopen dat ze morgen weer opgeknapt is want dan vliegen we door naar Krabi.
Meer daarover de volgende keer.

Groetjes Els/Fred/Kim en Bjarne.

ps: Het is hier ruim 30 graden,wat bewolkt en droog.

• 16 Augustus 2010 - 06:29

Carla Cipolletti:

Hallo vakantiegangers,'t klinkt allemaal goed en leuke foto's al. Ik zie dit allemaal met lede ogen aan (vanachter mn bureau op 't werk!).
    Heel veel plezier daar en een goede vlucht naar Krabi morgen. Ciao,
    a very jealous person...

• 16 Augustus 2010 - 06:31

Liesbeth:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en wat een belevenissen al in die 3 dagen;-)
    Beterschap voor Kim en jullie hebben duidelijk geen last van hoogtevrees!
    Geniet,
    de Smitjes xxxx

• 16 Augustus 2010 - 06:41

Léon :

Hallo,

Wat hoog zeg! Geen last van hoogtevrees. Natuurlijk hoop ik dat Kim snel beter is zodat de vakantie goed doorgezet kan worden.

• 16 Augustus 2010 - 07:04

Rachel:

Een heerlijk verhaal van jullie op de eerste schooldag van onze meiden 'Black monday' geheten ;-)!
    Stuur maar lekker veel van die verhalen hoor, genieten wij mee. En natuurlijk snelle beterschap voor Kim!!
    Liefs,

• 16 Augustus 2010 - 07:36

Lijntje:

Lieve slurfjes, fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Hopelijk voelt Kim zich snel beter! Dikke kus van de Swinkies Rotterdam.

• 16 Augustus 2010 - 07:54

Brigitte:

Hi luitje,

Blij dat jullie veilig zijn aangekomen, anders had ik straks geen buren meer gehad :)
    Nou veel plezier daar, geniet en wij blijven jullie volgen

Gr.
    Brigitte

• 16 Augustus 2010 - 07:55

Marja:

Leuk hoor!!!!!! Ben best een beetje jaloers. Geniet er maar lekker van. Ik hoop dat Kim weer snel opgeknapt is.

XXX Marja

• 16 Augustus 2010 - 08:03

Marian:

Hoi,hoi!

Leuk om jullie reisverslag te lezen! Jullie hebben al veel leuke dingen gedaan!
    Ik hoop dat Kim snel opknapt!
    Heel veel plezier nog!
    Geniet van jullie mooie reis!
    groetjes Marian

• 16 Augustus 2010 - 08:07

Hetty Reuvers:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen ,jammer dat Kim ziek is .Hoop dat ze snel beter is groetjes en prettige voortzetting van de reis

• 16 Augustus 2010 - 09:15

Geejee:

he hallo !
    nou , als ik dat zo lees zou ik zo weer in het vliegtuig willen stappen ; leuk om al die herkenbare dingen te lezen !
    veel plezier verder en ik zal jullie verhalen blijven volgen !
    grtjs
    geejee en de rest

• 16 Augustus 2010 - 17:16

Marion:

Hoi, hoi,
    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie je gelijk weer thuis voelen in dat verre Thailand. Geniet nog van alles wat jullie gaan zien en beleven en voor Kim veel beterschap!
    Groetjes van ons alle4.
    Marion

• 16 Augustus 2010 - 17:23

Heidy Enzo:

Heerlijk weer om over Thailand te lezen! Ben benieuwd hoe jullie de regentijd ervaren.
    Hier is alles nat in elk geval...

Geniet, Heidy

• 16 Augustus 2010 - 17:43

Angela Burgering:

Wat een uitzicht over Bangkok! Ik heb al hoogtevrees bij het zien van de foto's ....
    Heel veel plezier de komende dagen en laat ons maar meegenieten van jullie belevenissen!
    Groetjes uit Apeldoorn

• 16 Augustus 2010 - 19:51

Aad:

Dag lieve Kim: beterschap toegewenst! Veel plezier in Krabi.
    groetjes van Oscar en Aad

• 16 Augustus 2010 - 19:51

Suzanne En Cor:

Gelukkig weer veilig aangekomen en het is weer genieten.
    Heel veel plezier en voor Kim van harte beterschap

xxxx

• 02 Augustus 2011 - 16:53

Luschka:

leuke foto`s zo van de eerste dagen Pinky heb ik gisteren weggebracht.
    hopelijk is kim morgen beter als jullie moeten gaan vliegen.
    groetjes en tot over een weekje dan zijn wij weer terug.