dag 7 - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Els Sosef - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Els Sosef - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: els

Blijf op de hoogte en volg Els

27 Augustus 2009 | Bulgarije, Sofia

Daar zijn we weer!!!

Vandaag weer een stralende dag. Hoe warm het precies is geen idee, maar we gaan ervan uit dat het wel boven de 30 graden moet zijn. Gelukkig is er voldoende wind en hou je het zo nog wel vol. Volop in de zon,zonder wind is niet te doen en ben je compleet lamgeslagen. Maar we klagen niet, we kwamen tenslotte ook voor de zon.

Ook kwamen we om Bulgarije wat beter te leren kennen, maar ik vrees dat hier weinig van komt. Waar we nu zitten is het te toeristisch en de mooie plaatsjes aan de kust zijn al niet veel beter. Door alle souvenirswinkeltjes,bars en restaurant is het moeilijk de schoonheid te ontdekken.
Eergisteren zijn we met de bus naar Burgas gereden. De op 2 na grootste plaatst aan de kust. In de reisgids nog wel beschreven als een plaatst met wat mooie gebouwen maar voor ons viel dit toch wat tegen. Wellicht voor een Oost-Europeaan wel aantrekkelijk maar voor de westerse toerist niet. Bij binnenkomst troosteloze flats,grauw en somber. De gebouwen in het centrum zijn iets kleurrijker. De Bulgaar zelf lijkt ook wel wat somber. Sommige zijn ronduit chagrijnig of laten je gewoon staan als kletsen met je collega interessanter is. En veel collega’s hebben ze. Een overvloed aan personeel. Reorganisaties kennen ze hier volgens mij dan ook niet. Lonen liggen hier laag. Voor ons is het leven hier dan ook goedkoop. Avondeten doen we uitgebreid en dan nog zijn we met zijn vieren niet meer als 30,00 euro kwijt. Begrijpelijk ook wel dat tegenwoordig zoveel Bulgaren hun geluk in West-Europa zoeken.
Het huren van een auto kan hier volop maar als alle borden in het bulgaars geschreven staan is het moeilijk de weg zoeken. Hier twijfelen we dan ook nog over. Er valt niks op te maken uit het Bulgaarse alfabet. Snelwegen kan je nog wel volgen op wegnummers maar hierbuiten gaat het toch knap lastig worden. En buiten de toeristencentra spreken ze weinig talen. Jammer want zo is het ook moeilijk om het echte Bulgarije te leren kennen.

Maar buiten dit alles vermaken we ons toch wel. Van te voren waren we er al vanuit gegaan dat het voornamelijk een luie vakantie zou worden en dat gaat ons goed af. We luieren aan het strand, we luieren aan het zwembad, we lezen veel boeken. Bjarne duikt regelmatig geld op met zijn duikbrilletje uit het zwembad waarna hij deze muntjes in zo’n grijpautomaat gooit in de hoop op een knuffel. Volgens Fred en mij gaat hij later op kermissen zijn geld verbrassen in alle grijpautomaten. Het heeft een enorme aantrekkingskracht op hem. Kim heeft bijna al haar geld uitgegeven. Aan een tas, sieraden,make-up en van die typische jonge meisjes dingen. Ze kan zich hier aardig uitleven en omdat alles zo goedkoop is kan ze veel doen met haar centjes. Slenteren langs alle winkeltjes is haar favoriete bezigheid. Fred en ik drinken iedere avond lekkere cocktails. Ze zijn al goedkoop maar iedere avond is het ook nog eens heel de avond happy hour. Het is dan ook niet moeilijk om dronken te worden. Maar niet voor ons hoor!!
Jullie lezen het wel met ons hoeven jullie geen medelijden te hebben. We vermaken ons goed.

Dosvisjdane
Els,Fred,Kim en Bjarne.

• 27 Augustus 2009 - 13:53

Lijnos:

Leuk reisverslag Els, ik zie het allemaal voor me!
    Heerlijk, al die goedkope dingen en lekkernijnen!
    Hoe gaat het met je voeten?
    Heel veel liefs en groetjes aan iedereen, doei liefs Lijn

• 27 Augustus 2009 - 17:59

Suzanne En Cor:

Bjarne, doe je best met het vangen van zo'n knuffel en Kim, passen alle spulletjes nog wel in je koffer?
    Fred en Els, neem nog maar een lekkere coctail op ons.

• 01 September 2009 - 19:20

Aad:

Dosvisjdane

dOSVISJE . . .

DANE . . . ?!

GROETJES / EN NOG HEEL VEEL PLEZIER!
    Aad